söndag 13 juni 2010

Lägret Segersjö

Så har vi varit på läger, lite otur med vädret på fredags kvällen och mycket mygg. Det var många spår som skulle läggas. Vi samlades kl.15.00 i fredags hemma hos Lisa för att sedan åka ut i skogen och lägga spåren. Att det fanns vildsvin där det kunde man se med allt uppbökande i marken. Senare åkte vi ut till Hampetorps Camping för att ha lite festligt, vi grillade och åt god mat med dryck. Några i viltspårgruppen åkte hem och några hade hyrt stuga och husvagn. Jag tillhörde dom som åkte hem, jag hade lilla Lady med och det var Elsa som skulle gå spåret på lördagen. Jag vaknade kl.04.00 med migrän så det blev ingen bra dag för mig. Men jag åkte till Segersjö och där bjöd Kristina på SEVCH tårta då hennes tollare tog championatet för några dagar sen. Jag försökte koppla av i bilen tills det var vår tur att gå, vi hade spår 7. Dom hade lagt in en störning för Elsa med ett korsande vildsvinsspår men det brydde hon sej inte om, men där emot hade grisarna varit där under natten och bökat runt. Det var intressant. Elsa fixade ändå spåret mycket bra och tiden blev 19 min, dagens bästa tid. Vi kom hem vid 17.00 och då var det sängen som gällde en timma. Vi skulle nämligen bort på middag kl.19.00. Tur att det är söndag och idag ska jag bara ta det lungt är lite dåsig efter alla tabletter jag gott på i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar