torsdag 16 juni 2011

Åsk nedslag!!

Hej alla bloggläsare, nu är jag åter tillbaka. Åskan förra tisdagen slog ut både dator och telefon så det har hänt lite här. Elsa och jag var till Hjortkvarn i lördags och tävlade i viltspår. Jag dömde en annan tax som fick ett tredje pris. Det är svårspårat i Hjortkvarn då det finns massor av dovhjort och vildsvin där. Elsa hade oturen med färska älgspår i början av spåret. Där gjorde jag ett intag sen hade vi vildsvin och även dovhjorts störningar i spåret. Elsa käckar av men minuterna rullar så det gick över 5 min, hon reder ut viltstörningarna själv och tar ann blodspåret och sen går det som på räls. Det blev även här ett tredje pris. Många hundar blev nollade eller treor. Ska tilläggas att Elsa var med från klockan 06.00 fram till klockan 20.00 på kvällen då spåret skulle gås. Hon var nog trött redan innan, men jag skulle deltaga i domar kolleget så det blev lite för tokigt för henne tror jag. Vi kom hem klockan 01.00 på natten, ett långt pass för en trött tax med matte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar