söndag 5 augusti 2012

Finlandsbesök!

Har dömt två dvärgtaxar från Finland i Öppen klass. De gick var sitt spår i fredags som resulterade i var sin etta, och blev då båda SEVCH. I morse kl. 8.00 startade de åter på var sitt spår, men ungtaxen hade lite otur.... det dök upp en katt, ja en katt i första vinkeln och så hade den hunden något annat i tankarna. Men lyckades ändå kamma hem ett andra pris. Den äldre taxendamen var så koncentrerad i sitt spårarbete så det blev en klar etta. Så måste jag få berätta att i Finland får domaren en flaska champange när hunden tar championatet, så två flaskor champange fick jag. Något vi kanske skulle införa i Sverige! Men jag delade med mig markägaren (frun) fick den andra flaskan. Har dömt fem hundar så jag blev tvungen att låna lite skogsmark då det måste gå 10 dygn innan man går på igen. Vilken rolig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar