söndag 16 maj 2010

Vildsafari

I fredagskväll åkte Hasse och jag ut för att titta efter vilda djur. Det blev nästan lite otäckt, det var älg överallt. Fjolårskalvar som nu stöttes bort. På riksväg 49 mellan Karlsborg och Olshammar fick jag stanna och sätta på varningsblinkers för mötande trafik. Det sprang minst två fjolårskalvar över vägen och var alldeles förvirrade, de skulle över vägen igen. Så igår kväll styrde vi kosan mot Boo Hjortkvarn vi hann bara till Närkesberg. Där var det också två fjolårskalvar som gick efter vägen. Man kunde ana att älgkon inte var långt borta. Kalvarna tittade in mot skogen och lyssnade. När vi kom till Boo vimlade det av dovhjort, jag ljuger inte om jag säger att vi såg minst 100 stycken under åkturen. Till Hasses stora glädje lyckades vi också få se en vildsvinsugga med kulltingar. Vi avlutade åkturen med hamburgare på Mac Donalds i Bränndåsen och åkte sedan hem för att sova. När jag nu sitter vid datorn ringer Edvins husse och berättar att Edvin tog ett 1pris på utställningen igår. Edvin fick mycket bra på protokollet med utmärkt på typ. Vad jag glädjs med mina valpköpare. GRATTIS Edvin med husse och matte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar