lördag 30 april 2011

Elsa har viltspårat!

Igår kväll lade jag två blodspår till min Elsa och Brage vid Björnfallet. Viltspårgruppen samlades kl. 10.00 vid grillplatsen idag några lade sina spår då och gick efter någon timma, medans Brages husse och matte och så vi förståss kunde gå på direkt. Brage började spåra sitt först, det var ett svårt spår då jag lagt återgången med vinkel i banansväng. Men duktig som han är så fixade han det utan större problem. När Elsa skulle gå på sitt spår hittade vi först inte uppsparket, någon hade tagit bort snitseln. Jag visste var spåret började så Lena gick fram vid sidan om spåret och kollade och det var rätt plats. Efter ca. 30m stannade Elsa och lägger sig och rullar runt i gräset, när jag kommer fram ser jag att det är en stor hög med grävlingsbajs. Men Elsa avbryter rullandet och spårar vidare. Vid andra vinkeln är återgången och där var det något som var mycket mer intressantare än blodspåret. Vad det var vet jag inte men hon sträckte på halsen och tittade bort och ville inte följa med. Jag drog bort henne och tillbaks till återgången där hon tar ann spåret och fullföljer utan större problem. Janne avlossar skottet och Elsa sitter bredvid mig lungt och fint, sen visar jag på henne och vi når spårslutet. Då är det snöret som gäller, Elsa blir som tokig och ska bita av snöret först innan hon tar klöven och kampar. Lena tog bilder som jag kommer att lägga ut. Nu har Elsa badat, ätit och är trött. Tack älskade Elsa vad vi har kul i skogen. DU och JAG ELSA...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar