fredag 29 april 2011

Lady har gått blodspår!

I eftermiddag lade jag ett kort blodspår till Lady. Eftersom hon var rädd i höstas och nästan kröp fram i spåret. Idag när jag kopplade på henne spårlinan visste hon precis vad hon skulle göra. Jag gick fram med henne till uppsparket och visade henne, Lady stod kvar och luktade och sen gick hon på spåret. Måste berätta att spåret var bara 20 m och på ett gärde. Men när jag blodade spåret kom grannens katt och gick efter mig i spåret och trodde jag lekte med honom när jag släpade klöven. 3m innan spårslut går katten av spåret och tittar på mig precis som han tänker "hon är inte riktigt klok" där trodde jag att Lady skulle gå av och spåra katten istället men det gjorde hon inte. Mycket bra gjort av Lady! Det bådar gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar